Звіт директора школи Соловйовой В. Ф.

Починалося все у далекому 1963 році, коли 2 вересня свої двері гостинно відкрила восьмирічна Херсонська школа 36. Через 3 роки їй надали статус середньої загальноосвітньої школи, який ми зберегли до нині.

Директором школи я працюю з 2003 року і разом з педагогічним колективом формую позитивний імідж школи, зберігаю та примножую шкільні традиції, створюю умови для розвитку всіх дітей з урахуванням їхніх схильностей та здібностей, допомагаю максимально розкритися творчому потенціалу вчителя.

Створений стратегічний план розвитку школи спрямований на досягнення амбітної мети – створення навчального закладу – лідера освіти мікрорайону. Для досягнення цієї мети я як директор школи працювала над вирішенням питань, пов’язаних із покращенням матеріально-технічної бази, створення умов для поліпшення якості забезпечення навчально-виховного процесу кадрами відповідного рівня, так станом на 1 січня 2019 р. в закладі працює кваліфікований колектив, це 30 вчителів з них: 11– вища категорія, 2 – звання «Вчитель – методист», 4 – звання «Старший вчитель», 12 вчителів мають І категорію, 5 – ІІ категорія, 2 спеціаліст. Школа забезпечена фаховими працівниками на 100%.

Ми постійно працюємо над посиленням свого інтелектуального потенціалу шляхом участі в науково-дослідних експериментах регіонального рівня.

Так з 2010 по 2015 рік весь педагогічний колектив та учні 6-11 класів (240 учнів) вивчали тему «Формування життєвої стратегії особистості учнів засобами технології соціального проектування».

Розробили та апробували «Профорієнтаційний щоденник», який дозволяє вивчити себе як особистість та зробити правильний вибір своєї майбутньої професії. Нажаль не завжди вибір дітей і рекомендації щоденника співпадають з бажанням батьків. Профорієнтаційний щоденник знаходиться у вільному доступі на сайті школи, сторінка ПРОФОРІЄНТАЦІЯ.

У рамках проекту (2015-2016 н.р.) педагогічний колектив брав участь у всеукраїнському масовому опитуванні Інституту соціальної та політичної психології Національної Академії Педагогічних Наук України з теми «Моніторинг чинників професійного самовизначення молоді в умовах упровадження Національної рамки кваліфікацій» за що отримав Подяку Національної академії педагогічних наук .

З 2017 ми розпочали роботу над новим цікавим і актуальним проектом «Розвиток громадянських компетентностей учнів загальноосвітніх навчальних закладів Херсонської області», у рамках Швейцарсько-українського проекту DOCCU за підтримкою уряду Швейцарської конфедерації, до якого залучені вчителі предметники та учні 5-10 класів (246 учнів), тому Я і педагогічний колектив школи пройшли навчання за програмою спецкурсу у межах цього освітнього проекту. Очікуваним результатом є підвищення рівня не тільки громадянської компетентності, а й громадянської активності учнів. Проект продовжиться до 2022 року.

У травні 2018 року ми брали участь у DOCCU фесті, проведеному Херсонською Академією Неперервної Освіти. Вчитель української мови Масловська Ірина Вікторівна виступала перед вчителями області із розробками уроків з елементами громадянського, демократичного виховання, лідери шкільного самоврядування «КАКТУС» представляли свою роботу і знайомили зі структурою демократії в школі та стали переможцями у конкурсі малюнків. Всі матеріали були надруковані у збірнику «DOCCU освіта», на сайті школи працює сторінка DOCCU.

Весь педагогічний колектив разом зі мною працював в творчій лабораторії освітян м. Херсона «Моральне виховання учнів у світлій педагогічної спадщини В. О. Сухомлинського», результатом такої роботи стала збірка матеріалів у якій 21 із 30 статей написана викладачами нашої школи.

Працюючи на посаді директора школи постійно підвищую свою управлінську майстерність шляхом участі в роботі курсів, семінарів, нарад які проходять у місті та області. У 2009 році навчаючись у Херсонському національному технічному університеті отримала другу вищу освіту за спеціальністю «Менеджмент організацій».

У 2014 році пройшла курси директорів експериментальних загальноосвітніх навчальних закладів, що проводились на базі Центрального інституту післядипломної освіти «Університету менеджменту освіти» Національної Академії Педагогічних Наук України.

Кожні 5 років (останній раз у 2017р.) відвідую курси директорів шкіл при Комунальному вищому навчальному закладі «Херсонська академія неперервної освіти» Херсонської обласної ради, та проходжу атестацію як вчитель математики та директор школи. У 2017 році мені присвоєно кваліфікаційну категорію вчитель вищої категорії та встановлено педагогічне знання Старший учитель, у 2019 році атестаційною комісією Управління Освіти визнана такою, що відповідає займаній посаді.

Брала участь у Всеукраїнських науково-практичних конференціях та семінарах при ХАНО з різних питань, а саме:

«Теоретико-методологічні засади управління закладом освіти: управління інноваційними змінами» (2014 р.),

«Розвиток життєвої компетентності особистості в умовах освітніх трансформацій: виховний, психологічний, інклюзивний вимір» (2018р),

«Формування у дітей і молоді ціннісного ставлення до Держави і суспільства: історія, реалії та перспективи»,

семінарі «Технологія соціального проектування»

Іноді я задаю собі питання, для чого все це.

Відповідь проста ДІТИ які мешкають поруч і не мають змоги вчитися у більш престижних школах міста. Вони також повинні отримати якісні знання, і перебування у школі повинно бути цікавим.

Чи вдається мені і педагогічному колективу зробити навчання якісним і цікавим, дає відповідь, моніторинг мережі класів у школі за 5 років. Він показує стабільну середню наповнюваність - 28 учнів. (2011-2012 392учня, 2018-2019 439 учнів розбіжність 47).

Школа працює за кабінетною системою.

Для учнів І ступеня створено і постійно оновлюються 7 кабінетів початкової школи, ігрова кімната де проводять ранкові зустрічі учні 1 класу Нової Української Школи, спальня для групи продовженого дня.

Учні ІІ-ІІІ ступня мають у своєму розпорядженні 13 предметних кабінетів Гордістю школи є оранжерея, яка отримала друге життя після ремонту. (було відремонтовано дах, замінено скляний на азбестовий, встановлено металопластикові вікна, оздоблення кахлем, на всі ці роботи витрачено бюджетні кошти у розмірі 58 469 грн). Це дозволило розширити спектр гурткової роботи екологічного напрямку і відкрити додатково гурток «Юні квітникарі», «Юні друзі природи», залучити учнів до міжнародних проектів eTwining «Красиві міста, щоб врятувати життя», на ІІІ ступінь ввести біотехнологічний профіль, факультативно вивчати «Екологію людини», «Охорону тварин», «Лісознавства з основами лісівництва», «Сучасні процеси виробництва». Під керівництвом вчителя біології Чуприни Тетяни Василівни учні беруть участь в екологічних акціях. Так 21 березня 2017 року у Міжнародний день лісів, члени екологічного клубу школи (учні 9 класу) долучилися до міської екологічної акції «Посади ліс» і висадили 350 саджанців сосни на території Олешківського лісництва на місці згарища. Щороку у квітні 129 учнів, а це 6-9 класи, є учасниками Всеукраїнської акції «Зробимо Україну чистою разом!», прибирають парк Маргелова та територію навкруги Лебединого озера у Гідропарку. За активну участь у науково-екологічній акції «Збережемо від отруєння грунти» колектив школи отримав Грамоту управління освіти Херсонської міської ради, і Подяку від Президента громадської організації «Lets Do it Ukraine» Юлії Мархель.

Учитель фізики Гондар Віталій Вікторович - вища категорія- власноріч разом з учнями виготовляє фізичні прилади. Під його керівництвом команди учнів школи щороку беруть участь у різних інтелектуальних конкурсах, саме:

  • «Шо? Де? Коли?» учні 9-11 класі ІІ - ІІІ місце у відбірковому районному турі.
  • Команда учнів 7 кл, 8 кл і 9 і в цьому році 10 класу постійно посідають призові місця у міському етапі конкурсу «Фізика і життя», у 2018 році посіли І командне місце.

Це свідчить про високий рівень підготовки учнів з фізики та математики. 57 вихованців 8-11 класів факультативно вивчають курс «Фізика навколо нас», «Основи науково-дослідної роботи», 30 – це 6-9 класів відвідують гурток «Фізика дивовижного», «Авіамоделювання».

Працює 3 майстерні (обробки тканин, деревини та металу) що дає змогу організувати роботу гуртків «Моделювання і конструювання одягу», «Виготовлення сувенірів», «Художня обробка деревини». 45 вихованців гуртків художньо-естетичного профілю постійно беруть участь у конкурсах «Букет замість ялинки»; «Барви Таврії»; «Творчість. Фантазія. Мистецтво.»; фотоконкурс «Моя Україно!» і отримують перемоги.

Під керівництвом вчителя І категорії, старшого вчителя Воловика В. Ю. у школі працює і постійно оновлюється кабінет «Захист Вітчизни» і тир, що надає можливість, проводити формування в учнівської молоді життєво необхідних знань, умінь і навичок щодо захисту Вітчизни. Шкільна команда ТОВАРИШ постійно бере участь у військово-патріотичній грі СОКІЛ (ДЖУРА), і отримує перемоги у міських змаганнях зі стрільби з пневматичної зброї, у конкурсі «Влучний стрілець».

Спортивна зала – центр фізичного виховання учнів на уроках і позашкільних гуртках і секціях. У 2017 році проведено її ремонт. витрачено 351 000 грн бюджетних коштів (заміна вікон на металопластикові, труб опалення, заміна гумової підлоги на дерев’яну, старих ламп освітлення на нові прожектори, заміна дверей у роздягальнях, тренерській, вхідних, організовано вбиральню для тренерів).

Це надало можливість збільшити кількість гуртків і секцій фізкультурно-оздоровчого напрямку організованих позашкільними навчальними закладами управління освіти (ХДЮКФП №5, №4 «Рукопашний бій», ХДМЮСШ №3 «Легка атлетика», № 6 «Волейбол»), Департаменту освіти і науки молоді і спорту (СДЮСШОР «Кристал» - футбол, КЗ «ОАТСК» ХОР – «Загальна фізична підготовка»). Ми спостерігаєм збільшення кількість учнів, яких залучено до спорту, так станом на 2016 рік працювало 5 гуртів в них дітей 125, 2019 році гуртків 8 в них дітей 170, що складає 39% учнів. Учні школи беруть участь у районних та міських змаганнях посідаючи призові місця. Стало традицією зустрічати школи Дніпровського району – учасників відбіркового етапу конкурсу «Олімпійське лелеченя» та «Юний рятівник». Проте є необхідним приведення спортивного майданчика, футбольного поля до відповідних норм. Вирішувати це питання нам допоможе участь у «Громадських Бюджетах». Моя молода ініціативна команда батьків 1 класу та вчителів фізичного виховання працює над створенням проекту.

Актова зала центр театрального мистецтва і танцю, в якому працюють театральний гурток «Маска», вокальні ансамблі «Мелодія», «Веселі нотки». У цьому навчальному році традиційно відбувся шостий фестиваль класичної музики «До-мі-солька» започаткований мною у 2012 році, під час якого учні школи демонструють своє вміння гри на музичних інструментах, своїм однокласникам, батькам, вчителям.

У 2015 р створено шкільний танцювальний колектив «ЕТНО БАЛЕТ Севентін» в якому на цей час навчається близько 100 учнів, 3 вікових категорій. У 2017 році відкрито клас хореографії у якому молодий талановитий хореограф Поторій Ганна Миколаївна проводить гурток з «Класичного Народного тацю», «Черлідинг». Виступи колективу стали прикрасою не тільки шкільних свят, а й районних та міських заходів. Про високий рівень підготовки свідчать перемоги колективу у Всеукраїнських та міжнародних конкурсах. У 2016 році наш колектив представляв Україну і місто Херсон у Болгарії на фестивалі «Культура країн Європи» проте актова зала потребує ремонту і модернізації. До вирішення цієї проблеми планується залучити депутатів різних рівнів.

У 2014 р. розроблено і реалізовано проект «Фільм! Фільм! Фільм!» мета якого, естетичне оформлення сцени та відновлення великого екрану. Це надало можливість започаткувати фестиваль учнівського кіно, переглядати фільми, мультфільми великою кількістю дітей одночасно, більш якісно і змістовно проводити заходи з безпеки життєдіяльності, пожежної безпеки та ін. серед учнів нашої школи та вихованців дитячого садочка № 75, з яким ми постійно співпрацюємо.

Розроблено і реалізовано декілька шкільних проектів з енергозбереження проекти «Бережи тепло». Це три проекти, термін реалізації яких з 2010 по 2019 роки, їх мета «створення комфортних умов перебування учнів школи в класних кімнатах, кабінетах, приміщеннях закладу під час навчально-виховного процесу в період опалювального сезону. Станом на 1 січня 2019 року у закладі замінено 151 вікно, що складає 74% від загальної кількості.

Також заслуговує увагу проект «Чисті рученята» мета якого: створення санітарно-гігієнічних умов, естетичне оформлення чоловічої та жіночої вбиральні; створення зони для миття рук перед їдальнею.

Реалізацією шкільного проекту «Ми відкриті всім» стало створення сайту школи на платформі ucoz, на якому розміщується інформація для батьків, учнів, проводяться електронні опитування з різних питань, розміщено інформацію відповідно до ст. 30 Закону про освіту, про педагогічний колектив, а також мікрорайон обслуговування школи, спроможність закладу, правила зарахування до школи, звіт директора і інформація про використання бюджетних та батьківських коштів. Має свою вкладку і шкільне самоврядування «КАКТУС». Інформація на сайті постійно оновлюється. Також для покращення роботи адміністрації школи створено і діє електрона база «Школа», що дозволяє автоматизовано і якісно керувати навчальним процесом.

15 вересня 1969 року до дня святкування 25 річниці звільнення Херсону від фашистських загарбників в школі було відкрито музей “ Бойової слави ”, який працює і сьогодні. У 2018-2019 н.р. у конкурсі шкільних музеїв посів ІІ місце. на даний час діє 4 постійні експозиції «Херсон у ІІ світова війні» (5 екскурсій), «Афганістан» (2 екскурсія) присвячені воїнам інтернаціоналістам, випускникам школи що загинули під час війні у Афганістані (Астионенко Сергій Олександрович та Друзякин Анатолий Анатольевич (написано рос.мовою)), «Революція гідності. АТО.» (3 екскурсії), «Історія школи» (2 екскурсії) одна з екскурсій даної експозиції присвячена життєвому шляху першого директора нашої школи Обідіній Лідії Василівні. У 2017 році вдячними випускникам виготовлено і встановлено на фасаді школи пам’ятну дошку, урочисте відкриття якої відбулося на зустрічі випускників 1967 року. У подальшій роботі музею планується розширити експозиції матеріалами про воїнів АТО «Випускники школи», «Мій тато захищає нас», «Мій герой» - постійно діюча експозиція та відкрити «Школу маленького екскурсовода».

Проте залишаються питання які потребують вирішення, а саме:

Збільшення контингенту учнів ІІІ ступеня за рахунок впровадження нових форм роботи з ВУЗами міста різного профілю (створення пункту освіти МОЛОДШОГО СПЕЦІАЛІСТА); зміна типу закладу відповідно до законодавства.

МТБ потребує розширення комп’ютерною технікою, підключення до мережі інтернет кабінетів початкової школи, створення лабораторії СТЕМ – освіти з напрямку робото-техніка та програмування.

Планується відновити огорожу навколо закладу, провести благоустрій подвір’я (ігровий, спортивний, тренажерний, волейбольний майданчик), створити алею першокласників, зелені зони відпочинку.

Для цього буде створена громадська організації «Батьки за краще майбутне», що надасть можливість школі безпосередньо брати участь у грандовій діяльності.

Все це сприятиме підвищенню позитивного іміджу нашої школи.

Скрізь море знань пливемо ми

На нашім диво – кораблі.

Цей корабель ми добре знаєм,

Його ми «Школа» називаєм!

 

Тут наші любі вчителі

Нам приклади з життя наводять.

Знання дають, добра навчають

За учнів щиро вболівають.

 

І кожен день радієм ми.

Пливем на диво – кораблі

Ні зволіканням, лінуватися не слід.

Вперед! Нас кличе мрії світ!

Так про нашу школу написала переможниця поетичного конкурсу «Моя школа» учениця 6А класу Лисенко Влада

Дякую за увагу.

Категорія: Батькам | Додав: denis-admin (11.06.2019)
Переглядів: 292 | Теги: 2018-2019, звіт директора школи