Школа – це маленька країна,
в якій учні та вчителі
живуть за своїми законами і правилами.
Наш девіз:
Ми всі одна сім’я
Єдина ми родина
Багато різних «Я»
Всі разом – «Україна»
Наше кредо:
«Для того, щоб мати майбутнє,
Необхідно бути готовим зробити
щось нове!»
(Пітер Друкер)
Загальновідомо, що виховання – складний і багатогранний процес. На виховання особистості впливають родина, оточення, школа.
За сучасних умов провідну роль у цьому відіграє школа, класний колектив, педагоги. Мудрий педагог організує виховну роботу в учнівському колективі так, щоб
спрямувати розвиток дитини на формування духовно – моральних якостей, допомогти їй повірити у свої можливості, у свою винятковість та неповторність з тим, аби формувалася цілеспрямована, високоорганізована , висококультурна особистість, спроможна реалізувати свій інтелектуальний потенціал, творчі здібності в умовах сучасного суспільства.
В основу виховання особистості в Херсонській ЗОШ І-ІІІ ступенів №36 м.Херсона покладено особистісно орієнтований підхід, в основі якого лежать технології психолого – педагогічного проектування, які передбачають активне залучення учня до виховного процесу на засадах співпраці, діалогу, партнерства, високої вимогливості, глибокої поваги і розуміння.
Учнівське самоврядування не є формальним органом шкільного життя. Це можливість навчитися жити і працювати за законами демократичного суспільства. Діяльність шкільної ради самоврядування різноманітна і насичена. У центрі уваги – різноманітні заходи:
· навчання лідерів,
· шефство над учнями початкових класів;
· благодійні ярмарки;
· предметні тижні;
· дні учнівського самоврядування;
· акції «Я – господар своєї школи», «Живи, книго!», «У серці з Україною», «Сонечко в долонях», «Україна понад усе»;
· спортивні змагання, турніри;
· виховні години;
· анкетування;
· загальношкільні лінійки;
· чергування у школі;
· свята, конкурси, ігротеки.
РЕАЛІЗАЦІЯ
ЦІЛЬОВОГО ПРОЕКТУ
УЧНІВСЬКОГО САМОВРЯДУВАННЯ
«КАКТУС»
МЕТА ПРОЕКТУ:
створення і впровадження у практику роботи школи ефективної моделі учнівського самоврядування
ЗАВДАННЯ
* організація колективного пошуку оптимальної структури учнівського самоврядування школи, яка б відповідала потребам сьогодення;
* розробка механізму залучення учнівської молоді до активної участі в учнівського самоврядуванні;
* визначення сучасного змісту, форм та методів роботи органів учнівського самоврядування;
* ініціювання та реалізація соціально значущих проектів, програм, акцій;
* реалізація програми навчання лідерів;
ЗОСЕРЕДЖЕННЯ ЗУСИЛЬ ПЕДАГОГІЧНОГО КОЛЕКТИВУ ТА РАДИ ЛІДЕРІВ УЧНІВСЬКОГО САМОВРЯДУВАННЯ НА:
* проектуванні та поетапній апробації моделі учнівського самоврядування, спрямованого на розвиток в учнівської молоді лідерського потенціалу, громадянської активності:
* визначенні соціально-педагогічних можливостей позаурочної діяльності школи для впровадження ефективної моделі учнівського самоврядування;
* впровадженні перспективних технологій навчання молодіжних лідерів;
* освоєнні нових підходів з проблеми самоврядування.
Організаційно-методичне супроводження проекту в школі здійснює
РАДА КООРДИНАТОРІВ ПРОЕКТУ У СКЛАДІ
Директора школи -
Соловйова Вікторія Федорівна
Заступника з НВР -
Черних Віра Петрівна
Заступника з ВР –
Тишкевич Світлана Миколаївна
Педагога – організатора –
Волинчук Таїса Василівна
Шапошник Катерина Валеріївна
Класних керівників -
Максименко Наталя Миколаївна
Покрова Лариса Федорівна
Масловська Ірина Вікторівна
Примич Катерина Олегівна
Полякова Ірина Валентинівна
Молчанова Олена Петрівна
Євшина Інна Миколаївна
Чуприна Тетяна Василівна
ФУНКЦІЇ РАДИ КООРДИНАТОРІВ
* інтегративно – координаційна, яка полягає в об’єднанні та координації зусиль всіх структур школи;
* навчально-методична, зміст якої полягає у забезпеченні методичним інструментарієм, навчальними програмами; в організації навчання педагогів і лідерів учнівського самоврядування;
* дослідницька, яка реалізується через здійснення широкого спектру досліджень, моніторингу стану та динаміки розвитку учнівського самоврядування творчих об’єднаннях;
* інформаційно-рекламна, завданнями якої є створення інформаційного позитивного іміджу дитячої організації, рекламування діяльності органів учнівського самоврядування.
ОЧІКУВАНІ КІНЦЕВІ РЕЗУЛЬТАТИ РЕАЛІЗАЦІЇ ПРОЕКТУ
* усвідомлення учнівською молоддю важливості участі у розв’язанні актуальних проблем на рівні школи, району;
* розвиток громадянської ініціативи та громадянської відповідальності учнівської молоді; набуття соціальної дії через участь у реалізації соціальних проектів;
* оволодіння вихованцями знаннями, вміннями, навичками, технологіями формування та розвитку життєвої компетентності;
* залучення молоді до безпосередньої участі у формуванні та реалізації програм, що стосуються суспільства взагалі й молоді зокрема;
* розвиток різноманітних форм учнівського самоврядування; розробка механізмів залучення молоді до активної участі в самоврядуванні.
ПОЛОЖЕННЯ
ПРО САМОВРЯДУВАННЯ УЧНІВ
І. Загальні положення.
1.1 Учнівське самоврядування – добровільна дитяча громадська позапартійна організація сприяння вдосконаленню навчально-виховного процесу, охорони здоров’я, культурного та фізичного виховання, згуртованості колективу школи, формування у всіх учнів свідомого та відповідального ставлення до своїх прав та обов’язків.
1.2 Учнівське самоврядування у своїй діяльності керується Конституцією України, Конвенцією ООН про права дитини, іншими нормативно - правовими документами та цим Положенням.
1.3 Учнівське самоврядування організовується з учнів школи.
1.4 Для координації роботи учнівського самоврядування за власним бажанням призначаються консультанти з числа адміністративно-педагогічного персоналу, які консультують учнів відповідно роботи окремих напрямків.
МЕТА І ЗАВДАННЯ
2.1 Метою організації самоврядування є розвиток соціальної та організаторської активності учнівської молоді шляхом залучення до дієвої участі в демократичному управлінні.
2.2 Головною метою є:
* захист прав та інтересів своїх членів;
* інтеграція зусиль для добрих і корисних справ;
* розробка і втілення проектів, спрямованих на поліпшення навчально-виховного процесу в школі;
2.3 Завдання:
* формування навичок самоврядування, соціальної активності й соціальної відповідальності в процесі практичної, громадської діяльності учнівської молоді;
* формування суспільно-громадського досвіду особистості, розвиток, стимулювання, реалізація її творчого потенціалу;
* формування життєвої компетентності та стимулювання життєвого успіху старшокласників;
* розвиток творчих рис характеру, а саме цілеспрямованості, ініціативності, вимогливості, наполегливості, толерантності, винахідливості, оригінальності, готовності до виправданого ризику;
* залучення учнів до участі у вирішенні трудових, соціально-політичних, моральних потреб суспільства;
* об’єднання старшокласників для добрих, корисних, цікавих справ, розвиток їхніх творчих здібностей;
* розвиток світогляду старшокласників для подальшого формування цивілізаційної компетентності.
ПОЛОЖЕННЯ ПРО ПАРЛАМЕНТ УЧНІВСЬКОГО ВРЯДУВАННЯ «КАКТУС»
1. Загальні положення.
1.1 Парламент учнівського врядування школи є виконавчим органом учнівського врядування. Він покликаний активно сприяти згуртованості колективу школи, формуванню всіх учнів свідомого та відповідального відношення до своїх справ та обов₴язків,які зазначені у Статуті школи, у Єдиних вимогах до учнів і Положенні про центри врядування.
1.2 Парламент складається із Центрів органів врядування класних колективів - активних, дисциплінованих учнів 5-10 класів та Президента парламенту
1.3 Парламент обирається на загально шкільних зборах, які проводяться раз на рік.
2. Завдання і зміст роботи Парламенту.
2.1 Основні завдання парламенту - сприяти педагогічному колективу школи у подальшому розвитку у дітей життєвої активної позиції. У вихованні національної свідомості, у створенні необхідних комфортних умов для розвитку в учнів їх здібностей та творчої ініціативи, їх самореалізації у пізнавальній та навчальній діяльності.
2.2 Парламент школи організує роботу системи учнівського врядування школи.
2.3 Парламент бере участь у створенні Центрів врядування.
2.4 Парламент бере участь у реорганізації, злитті або скасуванні Центрів врядування.
2.5 Парламент підбиває підсумки роботи Центрів врядування.
2.6 Парламент сприяє розвитку навичок самообслуговування, вихованню свідомої дисципліни та культури поведінки, а також виконанню учнями Статуту школи та Єдиних вимог до учнів
ВИМОГИ ДО КАНДИДАТА НА ПОСТ ПРЕЗИДЕНТА УЧНІВСЬКОГО ВРЯДУВАННЯ
Президент повинен бути:
* чесною і порядною людиною;
* винахідливим;
* об'єктивним;
* ініціативним, докладати до будь-якої справи свої зусилля, думки, пропозиції;
* давати поради, але ненав'язливо;
* бути уважним товаришем, вміти відповідати за свої дії, вчинки, слова;
* гідно сприймати критику на свою адресу;
* за роботою не забути про відпочинок.
10 ЗАКОНІВ ГАРНОГО Голови Центру МІНІСТРА
Я – ГОЛОВА, і я відповідаю за кожен вчинок своїх підлеглих.
Я зобов'язаний прислухатись до думки кожного учня школи.
Я вихований, працьовитий, толерантний.
Я повинен бути в курсі всіх подій, які відбуваються в школі.
Я в першу чергу раджу, а потім – контролюю і караю.
Я ввічливий, терплячий і стриманий.
Я справедливий і людяний.
Я творчо підхожу до всіх справ, я з гордістю ношу звання міністр.
Я завжди посміхаюсь – дарую гарний настрій своїм друзям та товаришам.